edge
logo
melayu english reduce increase divide rss side
side logo
  Pelajar IPT wajib memohon pinjaman PTPTN dahulu. Sekiranya permohonan ditolak, maka anda layak memohon Skim Pinjaman Pelajaran Yayasan Sarawak.
edge
   
Untitled Document
 

Piagam Pelanggan

Selaras dengan objektif Yayasan Sarawak dan tanggungjawab yang diamanahkan kepada kami, kami di Yayasan Sarawak berjanji kepada pelanggan kami untuk:

  • Memberi bantuan pendidikan dengan segera dan cekap supaya mereka dapat mengikuti dan merebut peluang pendidikan yang sedang ikuti atau ditawarkan tanpa menghadapi masalah kewangan.
  • Memberi kesedaran pendidikan supaya mereka sedar peranan dan tanggungjawab bersama ke arah memajukan pendidikan untuk semua dan seterusnya menyedarkan mereka bahawa pendidikan adalah pelaburan penting untuk masa hadapan.
  • Memberi maklumat pendidikan yang terkini dan terperinci supaya mereka boleh membuat pilihan yang tepat dalam perancangan pendidikan mereka.
  • Membantu Kerajaan Negeri menjana dan mengembangkan aktiviti-aktiviti yang boleh memajukan bidang pendidikan di negeri Sarawak.
  • Membantu Kerajaan Negeri merancang dan melahirkan sumber tenaga manusia yang terlatih dalam berbagai bidang demi kemajuan negeri dan negara.

Dalam melaksanakan janji-janji di atas, kami beriltizam untuk memberi sumbangan yang terbaik dengan mengamalkan budaya kerja yang cekap, amanah, mesra, sabar dan berdedikasi. Selaras dengan itu, kami akan memastikan bahawa:

  • Setiap permohonan untuk mendapatkan Skim Bantuan Pendidikan (Pinjaman Pelajaran, Pinjaman Penuh, Biasiswa Tempatan dll) akan diproses dengan segera dan diberitahu kedudukannya dalam tempoh dua (2) minggu daripada tarikh penerimaannya.
  • Pembayaran Skim Biasiswa Tempatan akan dibayar dalam tempoh satu (1) minggu selepas penerimaan laporan prestasi pelajar yang lengkap.
  • Pembayaran Skim Pinjaman Pelajaran kepada pelajar akan dibayar dalam tempoh dua (2) minggu selepas penerimaan keputusan peperiksaan yang lengkap.
  • Mengeluarkan resit pembayaran balik Pinjaman Pelajaran serta merta jika ia dibayar dikaunter.
  • Menyediakan Penyata Bayaran Balik Pinjaman Pelajaran dalam tempoh tiga (3) hari, jika diminta.
  • Menyediakan keselesaan dan kemudahan semasa berurusan dengan Yayasan Sarawak.
  • Menangani aduan dengan serta merta dan memaklumkan pelanggan dalam tempoh tidak lebih dari satu minggu daripada tarikh penerimaan aduan.
  • Meningkatkan kualiti perkhidmatan kepada pelanggan dari semasa ke semasa.
  • Membayar pembekal-pembekal yang membekal perkhidmatan kepada Yayasan Sarawak tidak lebih daripada empat belas (14) hari daripada penerimaan bil yang lengkap.

Dalam memberi perkhidmatan kepada pelanggan, kami berpegang kepada slogan UTAMA iaitu sentiasa memberi keutamaan kepada kualiti dan pelanggan kami.

UTAMA bermaksud :
U - Unggul
T - Tepat & Telus
A - Amanah & Akauntabiliti
M - Mesra
A - Aktif



 

 


iso
pendaftaran pelajar di Mesir
yes

Berita Semasa
Koleksi isu-isu semasa berkenaan pendidikan seluruh Malaysia
Lagi

Pautan
   
         
         
   
Laman Utama | Hubungi Kami | Peta Laman
< Balik     ^ Ke Atas
   
 
Copyright & Disclaimer | Privacy Policy | Terms & Conditions | Site Requirements

© Yayasan Sarawak

Pusat Pembangunan Pendidikan Yayasan Sarawak
Jalan Sultan Tengah, Samariang, 93050 Kuching, Sarawak, MALAYSIA.
 
Kemaskini Terakhir: 26th March 2014 12:36:20 PM
21594888 since 6 Jun 2009

Projek Gemilang   star