Untuk
Warga
YS
Bahasa
Saiz Huruf A A A Warna Green Blue Red
Sarawak Crest

Pencapaian Piagam Pelanggan

Last updated on November 14th, 2024 at 10:38 am

Kami komited untuk menyampaikan perkhidmatan yang cekap, berkesan dan responsif dalam tempoh masa seperti berikut:

* Sila skrol ke kanan untuk maklumat penuh untuk pengguna peranti mudah alih

Pencapaian Bulanan Tahun Semasa

Klik pada bulan untuk maklumat penuh

Piagam Pelanggan
Memberi maklumbalas status permohonan biasiswa dan bantuan pendidikan.
Membayar biasiswa dan bantuan pendidikan selepas penerimaan dokumen yang lengkap.
Membayar Yayasan Biasiswa Tunku Abdul Rahman (YBSTAR) selepas penerimaan dokumen yang lengkap.
Membayar kepada pembekal selepas penerimaan dokumen yang lengkap.
Menangani aduan berkaitan perkhidmatan
KPI 2 hari 6 hari 14 hari 14 hari 2 hari
Januari 81.18% 100.00% 100.00% 93.51% 100.00%
Februari 100.00% 100.00% 100.00% 100.00%
Mac 100.00% 100.00% 100.00% 77.34% 100.00%
April 100.00% 94.73% 100.00% 100.00% 100.00%
Mei 82.63% 92.40% 100.00% 98.68% 100.00%
Jun 87.04% 99.81% 100.00% 97.50% 100.00%
Julai 60.68% 100.00% 100.00% 94.78% 100.00%
Ogos 79.04% 100.00% 100.00% 82.37% 100.00%
September 95.32% 100.00% 100.00% 72.35% 100.00%
Oktober
November
Disember

Pencapaian Tahun Lepas

Klik pada tahun untuk maklumat penuh

Piagam Pelanggan Memberi maklumbalas status permohonan biasiswa dan bantuan pendidikan. Membayar biasiswa dan bantuan pendidikan selepas penerimaan dokumen yang lengkap. Membayar Yayasan Biasiswa Tunku Abdul Rahman (YBSTAR) selepas penerimaan dokumen yang lengkap. Membayar kepada pembekal selepas penerimaan dokumen yang lengkap. Menangani aduan berkaitan perkhidmatan
KPI 2 hari 6 hari 14 hari 14 hari 2 hari
2018 99.89% 98.50% 88.42% 100.00%
2019 97.52% 97.86% 99.71% 96.47%
2020 99.78% 95.22% 100.00% 91.28%
2021 99.94% 91.60% 92.98% 100.00%
2022 98.41% 98.57% 99.97% 82.55% 100.00%
2023 99.99% 93.70% 99.66% 92.12% 100.00%